Projekt 12 - glädje

Denna gång var temat "glädje". Tog denna bild idag i panik för att jag inte hade hunnit fota tidigare. Men Nathalie gör mig verkligen glad och får visa temat glädje dårå.
Jag, Nathalie och Maria har tillsammans startat en fotoutmaning vid namn projekt 12. Varje månad har vi ett gemensamt tema som vi tolkar på vårt eget sett för att sedan fota utifrån det. Klicka på namnen ovan för att se de andras "bidrag".

När man släpper taget tar man steget.


Ful ljusbild tagen för 7 sekunder sen.

Bildbrist. Torsdag. Pluggar till ENG- och SOredovisning. Ångestar lite. Lyssnar pä Kent, Håkan, lite Krunegård och sådär. Uppdaterat designen. Vill ha den ren och enkel så får vara såhär ett tag. Stelt inlägg, stel dag.

onsdagsgif.

gif maker
Fin osv.

Onsdag, halvstudiedag. Dagen har bestått av 3 lektioner, kebabpizza, papper, kastanjer, coca cola, cykelstrul, gungor, spöregn och fina vänner. Lyssnar på 999, ca världens bästa låt, och äter glass. Skiter i plugget och har det allmänt bra.

Våffeldagen.


Våfflor till frukost. Finns det ens något bättre?

Våffeldagen, sommartid, härligt väder, vår. Har hunnit fota lite till projekt 12 och tror att någon av bilderna duger. Måste även plugga lite idag. Engelska, NO, matte, SO. Mm, typ det. Ännu ett lamt inlägg men AJA. Ha en bra söndag!

Stockholm.


Tröjan och solglasögonen köpta idag.

Hej. Åkte in till stan med Nathalie som tänkt och fick med mig hem en fin tröja och ursnygga solglasögon. Var inne på bland annat beyond retro, weekday och monki. Stockholm är som finast i vårsolen och det var hur skönt som helst att bara få gå runt lite. Ignorera faktum fula bilder.

Ger er en gif.

create animated gif

tumblr



tumblr

Har börjat använda tumblr mer flitigt och vill ha fler som jag kan följa så VAD HETER ERAN TUMBLR? Min heter sofiawr och om ni vill följa den klicka HÄR.

longboard i kvällssolen.


tumblr

Detta underbara väder. Har tillbringat eftermiddagen med finaste vännerna. Åt massa onyttigt, njöt av solen och bara pratade. Innan solen hann gå ner helt tog jag en tur med longboarden. Första gången för i år och helvete vad härligt det var. Imorgon blir det antagligen storstan med Nathalie och mer longboardåkning. Ska nog också försöka ta en bild till Projekt 12 som denna månad har temat lycka. Bilden kommer upp om drygt en vecka. Pusshej.


Detaljer i rummet.




En gittar, lite LP-skivor, textiltavla gjord för nått år sedan.

evening



En vän är en vän hur taskigt livet än gått.


Hej, hola, hello, bonjour osv. Underbar dag. Underbart väder. Sol och nästan 15 grader. Äntligen.
Skriver Engelska redovisning om Håkan för tillfället. Ska redovisa 5 minuter om valfritt ämne på fredag och hade inte bestämt mig än så det fick bli första bästa. Det blir säkert jättebra. Eller inte men aja. Lamt inlägg, jappjapp. Pusshej.

ett långfinger åt döden.


Kent - Dom Andra

Skype med bästa vän, Håkan och lite plugg.


Bild från 2009. Ca den första bilden jag tog i hela mitt liv.
Skype, Håkan, te, plugg. En helt jävla vanlig måndag. Finns inget mer att säga.

Miljoner ord förvinner ner i förrgårs svarta hål som hundratusen åsikter som ingen lyssnar på.


Sommaren 2010. Kändes som igår men ok.
Mm, trött som fasen nu pga ca 2 timmars sömn inatt. Gråter till Kents fina låtar, dricker te och ger själva fan i söndagsångesten. Ska skita i pluggandet, fortsätta lyssna på Kent och tagga sista avsnittet av äkta människor.

Ge mig nått som tar mig någonstans för jag vill veta om kärlek finns.


Sommaren 2011. Lite för ljus och glad egentligen. Känner mig mer svartvit idag.
Helgen över nu då. Har haft det superbra med bästa vännerna. Thaimat, skräckfilm, ingen sömn, äckligt många vofflor, varm choklad, skratt, musik, dans. Åkte lite sådär spontant in till storstan för att kolla på hårfärg men hittade ingen. Kommer nog fixas på fredag och berättar mer då vad vi tänkte göra. TYP SÅ. Vet aldrig hur jag ska avsluta inlägg så nu får det bli ett stelt: hejdå.

Om himlen finns är jag förlorad.

image description

iPhone-bild.


Lyssnar på Håkan, äter ugns bakade chips från OLW och njuter av fredagen.
Efter skolan var jag med Amanda, Nathalie, Oskar och Gustav. Gosgos. Sprang runt som efterblivna jagvetintevad i skogen, sov, satt och prata osv. Hörs senare!


sitter här som en jävla nolifer, dricker te och klinkar på gitarren.


Förlåt för att det just nu bara blir fula webcam bilder på mig. Ska försöka komma ut och fota lite när jag får tid.
Hhhhheeeejjjj. Är trött som fasen. Engelskaprov imorgon. Spanskaprov imorgon. Har inte pluggat. Orkar inte plugga. Jag är körd.
Vanlig dag, lektioner, pannkakor, cupcake, några skratt, mattetal och prat om fisk. Sitter i pappas gosiga ylletröja, skapar musik (ehhh?) och dricker te. Ha en bra kväll osvosv. Puss.

Väljer att uttrycka mig i en gif.

make a gif at gickr.com

Cannonball - damien rice


Damien Rice – Cannonball

vårväder & rebeller


Idag har varit en sån där dag som man vill ska vara för evigt. Vårväder, jeansjacka och bra vänner. Har även fixat prao på ett dagis där jag tillsammans med Amanda och Nathalie ska "jobba" i två dagar. Efter skolan var jag med de bästa, Amanda, Nathalie, Oskar och Alex. Gick till ica, drack red bull, satt i solen, hängde vid busshållplatser, pratade en massa och levde livet som rebell. Bästa dagen på länge utan tvekan.


Ge mig.

Ett rött hus.


Då var det vår då. Sjukt härligt att hänga undan vinterjackan och ta fram vårskorna osv. Helgen har bara flugit förbi då hela lördagen gick åt morfars 90-års kalas. Amanda var här en kort stund tidigare idag och nu på kvällen gick jag och nathalie på en promenad. Gos. Ska verkligen försöka uppdatera mer, det står lite still här.

plugg.


Har så sjukt mycket plugg så bloggen hamnar i andra hand denna vecka. SO-prov idag, NO-prov imorgon. Ska SNART börja plugga men är egentligen för trött aja. Lyssnar på peppmusik, har ångest, läser elle, twittrar etc. VARFÖR SKRIVER JAG ENS DETTA? Ingen bryr sig ändå såatteh. Har blivit en sån där jobbig bloggare som bara skriver om vardagen. VAD HÄNDER? brb ska avgå från denna jord. PUSS OCH KRAM, SKUMBANAN. (ehhh??)

Back in town




Några iPhone-bilder från veckan i Bruksvallarna.
Tillbaka i Stockholm nu då. Veckan som har gått har varit jättehärlig osv men ändå sjukt skönt att va hemma på fina fina Lidingö igen. Har åkt skidor utför och på platten, suttit vid brasan, druckit te, ätit gott, läst bok, tittat på TV, bastat etcetc. Imorgon är det skola igen och det känns förjävligt. Kan iallafall trösta mig med att jag har blivit lovad en cupcake av Nathalie och Amanda.
Ha en awesome kväll så hörs vi imorgon.

domino


instagram - asofiawr